تحقیق بررسی و معرفی دو الگوریتم مسیریابی در یک شبکه کابلی و شبیه سازی آن ها با استفاده از شبیه س

دانلود تحقیق با موضوع بررسی و معرفی دو الگوریتم مسیریابی در یک شبکه کابلی و شبیه سازی آن ها با استفاده از شبیه ساز OPnet،

در قالب word و در 82 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده

فصل اول- معرفی شبکه های کامپیوتری

...کلیک جهت دانلود...


سه فایل مشابه؟


1 – 1 مقدمه

1 – 2 تاریخچه پیدایش شبکه

1 – 3 تعریف شبکه

1 – 4 هدف از ایجاد شبکه

1 – 4 – 1 استفاده مشترک از منابع

1 – 4 – 2 کاهش هزینه

1 – 4 – 3 قابلیت اطمینان

1 – 4 – 4 کاهش زمان

1 – 4 – 5 قابلیت توسعه

1 – 4 – 6 ارتباطات

1 – 5 عوامل تاثیر گذار در طراحی شبکه

1 – 6 مفهوم گره وایستگاههای کاری

1 – 7 مدل های شبکه

1 – 7 – 1 مدل شبکه نظیر به نظیر

1 – 7 – 2 مدل شبکه مبتنی بر سرویس دهنده

1 – 7 – 3 مدل شبکه سرویس دهنده / سرویس گیرنده

1 – 8 اجزا ء شبکه

1 – 8 – 1 کارت واسط شبکه

1 – 8 – 2 رسانه انتقال 10

1 – 8 – 3 سیستم عامل شبکه

1 – 9 انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

1 – 9 – 1 شبکه محلی

1 – 9 – 2 شبکه گسترده

1 – 10 ریخت شناسی شبکه

1– 10 – 1 توپولوژی ستاره ای

1 – 10 – 2 توپولوژی حلقوی

1 – 10 – 3 توپولوژی اتوبوسی

1 – 10 – 4 توپولوژی توری

1 – 10 – 5 توپولوژی درختی

1 – 10 – 6 توپولوژی ترکیبی

1 – 11 چگونه می توان شبکه های امن کامپیوتری ایجاد نمود و خواص این نوع شبکه ها چیست؟

1 – 11 – 1 نرم افزارهای گمراه کننده

1 – 11 – 2 رمزگذاری

1 – 12 پروتکل

1 – 12 – 1 پروتکل های شبکه

1 – 12 – 2 پروتکل سیستم ورودی وخروجی پایه شبکه

1 – 13 مدل OSI

1 – 13 – 1 لایه فیزیکی

1 – 13 – 2 لایه پیوند ها

1 – 13 – 3 لایه شبکه

1 – 13 – 4 لایه انتقال

1 – 13 – 5 لایه اجلاس

1 – 13 – 6 لایه نمایش

1 – 13 – 7 لایه کاربرد

1 – 14 ابزارهای اتصال دهنده شبکه

1 – 14 – 1 کنترل کننده ها

1 – 14 – 2 هاب ها

1 – 14 – 3 مسیر یاب ها

1 – 14 – 4 دروازه ها

1 – 14 – 5 پل ها

1 – 14 – 6 سوئیچ ها

فصل دوم- معرفی و تشریح مسیریاب ها

2 – 1 مقدمه

2 – 2 تفاوت یک سوییچ لایه 3 با یک مسیریاب معمولی:

2 – 3 پروتکل های INTERIOR و EXTERIOR:

2 – 4 دیدگاههای الگوریتم های مسیریابی:

2 – 4 – 1 ازدیدگاه روش تصمیم گیری ومیزان هوشمندی الگوریتم

2 – 4 – 2 ازدیدگاه چگونگی جمع آوری وپردازش اطلاعات زیرساختاراتباطی شبکه

2 – 5 انواع پروتکل:

2 – 5 – 1 انواع پروتکل Routed:

2 – 5 – 2 انواع پروتکل Routing:

2 – 6 CLASSFUL ROUTING:

2 – 7 CLASSLESS ROUTING:

2 – 8 پروتکل های IP Distance Vector:

2 – 9 عملکرد پروتکل های Distance Vector:

2 – 10 پروتکل های IP Link State:

فصل سوم- معرفی و بررسی پروتکل OSPF

3 – 1 پروتکل OSPF

3 – 2 مقایسه پروتکل OSPF با پروتکل RIP

3 – 3 سلسله مراتب تعیین شده برای نواحی در پروتکل OSPF

3 – 4 وضعیت های اتصال

3 – 5 خصوصیات یک شبکه OSPF

3 – 6 ID مسیریاب OSPF

3 – 7 همسایه یابی OSPF

3 – 8 بررسی عملکرد OSPF

3 – 9 تایمرهای OSPF

3 – 10 انواع شبکه های تعریف شده در OSPF

3 – 10 – 1 برقراری رابطه مجاورت در اتصالات point-to-point:

3 – 10 – 2 برقراری رابطه مجاورت در اتصالات Broadcast:

3 – 10 – 3 برقراری رابطه مجاورت در شبکه های NBMA:

3 – 11 پیکربندی OSPF در شبکه های Frame Relay

3 – 11 – 1 توپولوژی STAR:

3 – 11- 2 توپولوژی full-mesh

3 – 11 – 3 توپولوژی partial-mesh

3 – 12 انواع روترهای OSPF

3 – 13 انواع پیام در پروتکل OSPF

3 -14 انواع OSPF Authentication

3 – 15 کاربرد Ipv6 در پروتکل OSPF

3 – 16 عملکرد OSPF در شبکه های IPv6:

3 – 17 مقایسه OSPF V2 و OSPF V3

3 – 18 تفاوت های عمده پروتکل های OSPF v2 و OSPF v3 به شرح زیر است:

فصل چهارم- شبیه سازی پروتکل ها

4 – 1 معرفی چند شبیه ساز

4 – 1 – 1 Packet Tracer

4 – 1 – 2 Boson NetSim

4 – 1 – 3 NS2

4 – 1 – 4 OPNET

4 – 6 فراخوانی فایل های پیکربندی Deviceها

4 – 2 دلیل انتخاب شبیه ساز OPNET

4 – 3 شبیه سازی

4 – 4 نتایج بدست آمده از شبیه سازی

فصل پنجم- مقایسه و نتیجه گیری

نتیجه گیری

منابع

فهرست اشکال و نمودارها

شکل 1- 1: شمایی از یک شبکه کامپیوتری

1 – 2: شمایی از یک مدل شبکه نظیر به نظیر

1 – 3: شمایی از یک مدل شبکه سرویس دهنده/سرویس گیرنده

1 – 4: شمایی از یک توپولوژی ستاره ای

1 – 5: شمایی از یک توپولوژی حلقوی

1 – 6: نمایی از یک توپولوژی اتوبوسی

1 – 7: نمایی از یک توپولوژی توری

1 – 8: نمایی از یک توپولوژی درختی

1 – 9: هفت لایه OSI

1 – 10: یک نوع کنترل کننده

1 – 11: یک نوع هاب

1 – 12: شمایی از سوئیچ ها

جدول 2 – 1: انواع پروتکل ها براساس دیدگاههای مختلف

4 – 1: نمای کلی Packet Tracer

4 – 2: نمای کلی محیط Boson NetSim

4 – 3: نمایی از OPNET

4 – 4 نمایی از ویرایشگر گره و پروسه

4 – 5 نمایی از ویرایشگر گره و پروسه

4 – 7: نمای کلی OPNET

4 – 8: شمایی از توپولوژی سناریو

4 – 9: نمایی از Application سناریو

4 – 10 نمایی از تنظیمات پیکر بندی Application Config

4 – 11: نمایی از تنظیمات پیکربندی Profile Config

4 – 12: شمایی از تنظیمات Failure Recovery

4 – 13: نمایی از اضافه کردن پروتکل OSPF

4 – 14: شمایی از تنظیمات پارامترها و متریک های اندازه گیری

4 – 15: نمایی از تنظیمات Configure DES

4 – 16: نمایی از لیست پارامترها و متریک های اندازه گیری

نمودار 1: میانگین ترافیک مسیریاب فرستاده شده برای پروتکلهای RIP و OSPF

نمودار 2: میانگین تاخیر پروتکل OSPF و RIP

نمودار 3: میانگین ترافیک کاهش یافته پروتکل OSPF و RIP

چکیده تحقیق:

شبکه های کامپیوتری امروزی فصل نوینی در انفورماتیک است. با وجود شبکه های کامپیوتری محققین می توانند در اقصی نقاط دنیا تنها با فشردن کلیدهایی از صفحه کلید کامپیوتر در چند ساعت بعد از تازه ترین اطلاعات موضوعات مورد نظر خود باخبر شوند. تکنولوژی شبکه به سرعت در حال رشد است. رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست مدت هاست که جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر انجام می شود. علاوه بر این کامپیوتر در توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری نقش مهمی را بازی می کند. برای برقراری بین شبکه ها نیازمند یک ستون فقرات می باشیم. این شبکه زیر بنایی که از تعداد زیادی مسیریاب تشکیل شده است وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارد. بر روی این مسیریاب ها باید الگوریتم هایی اجرا شوند تا بتوانند بهترین مسیر را برای انتقال اطلاعات در این دهکده انتخاب کنند. مجموعه مطالبی که در اختیار شما خواننده گرامی است پژوهشی در رابطه با شبکه های کامپیوتری و مسیریابی در این شبکه های جهانی و بررسی الگوریتم های مسیریابی متفاوت، تجزیه و تحلیل و پیاده سازی این الگوریتم ها به صورت کاربردی می باشد.

...کلیک جهت دانلود...