آموزش سیم پیچی موتور

آموزش سیم پیچی موتور

دسته: فنی و مهندسی

بازدید: 5 بار

فرمت فایل: doc

...کلیک جهت دانلود...


سه فایل مشابه؟


  • 1 1 مشخصات لازم برای طراحی و سیم پیچی موتور برای محاسبه و سیم پیچی یک موتور معلومات زیر مورد نیاز می باشد که از روی پلاک و پوسته موتور ویا با توجه به نیاز واز طریق محاسبه...

  • چرا موتور های الکتریکی سه فاز کاربرد بیشتری نسبت به سایر موتور های دارند؟ موتورهای جریان متناوب با توجه به ساختمان ساده، قابلیت کنترل آسان، تنوع وتعدد آنها از لحاظ قدرت، از نظر اقتصادی وعدم نیاز به مراقبت...

  • بخشی از مقدمه: در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن...

حجم فایل: 179 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 38

  • آموزش سیم پیچی موتور
  • آموزش سیم پیچی موتور

آموزش سیم پیچی موتور Acهمراه با محاسبات و فرمول ها:

چرا موتور های الکتریکی سه فاز کاربرد بیشتری نسبت به سایر موتور های دارند؟

موتورهای جریان متناوب با توجه به ساختمان ساده، قابلیت کنترل آسان، تنوع وتعدد آنها از لحاظ قدرت، از نظر اقتصادی وعدم نیاز به مراقبت های ویژه، کاربرد بیشتری نسبت به سایر موتور های دارند.

مقایسه موتورهای القایی با ترانسفورماتور:

اگر استاتور را سیم پیچ اولیه وروتور سیم پیچ ثانویه در نظر بگیریم، استاتور قدرت خود را از شبکه دریافت می کند در صورتی که روتور قدرت خود را از طریق القاء الکترو مغناطیسی بدست می آورد.

موتورهای القایی از دو قسمت تشکیل شده اند:

الف) قسمت گردان یا متحرک که روتور نامیده می شود.

ب) قسمت ثابت که استاتور نام دارد.

روتور قفسی از چهار قسمت تشکیل شده است:

1- هسته روتور

2- هادی های روتور

3- حلقه های انتهایی

4- محور روتور

چرا تعداد شیار های روتور از تعداد شیار های استاتور کمتر است و مورب بودن شیار های روتور به چه منظوری است؟

دلیل این امر برطرف کردن نقطه مرگ وجلوگیری از ایجاد شرایطی است که گشتاور راه اندازی را از بین می برد، مورب بودن شیار ها به منظور کاهش اغتشاش مغناطیسی ویکنواخت کردن تغییرات گشتاور خروجی است.

استاتور از سه قسمت تشکیل شده است:

1- قاب استاتور: که معمولاً از آهن یا ورق ساخته می شود وظیفه حفاظت از ساختمان داخلی موتور وجلوگیری پراکندگی خطوط قوا را بر عهده دارد.

2- هسته استاتور: در داخل بدنه استاتور قرار دارد و از ورقه های شیار دار تشکیل می شود، منظور از ورقه کردن هسته کاهش تلفات جریان گردابی یا تلفات فوکو است.

3- سیم بندی استاتور.

مراحل سیم پیچی استاتور موتور آسنکرون:

محاسبات سیم پیچی استاتور موتور

سیم بندی متحدالمرکز

سیم بندی کلاف مساوی

سیم بندی متحدالمرکز

سیم پیچی الکتروموتورهای سه فاز

آشنایی با برخی مفاهیم در سیم پیچی

نحوه جازدن کلافها

نحوه جازدن کلافها

روشی ساده تر برای سیم پیچی الکتروموتورهای سه فاز

سیم پیچی موتورهای تکفاز

...کلیک جهت دانلود...